Co trzecia z nas stosuje dermokosmetyki

W zamian za wysoką jakość jesteśmy w stanie zapłacić coraz więcej.

Wyniki badania TNS OBOP pokazują, że Polacy coraz częściej sięgają po dermokosmetyki. Duża dbałość o zdrowie i urodę sprawia, że w zamian za wysoką jakość i dostosowanie do cery wrażliwej i alergicznej jesteśmy w stanie zapłacić o wiele więcej niż w przypadku zwykłych produktów.
Dermokosmetyki to produkty, które łączą w sobie działanie pielęgnacyjne i lecznicze. Zawierają aktywne biologiczne substancje, które z założenia mają działanie podobne do leków. W ich składzie znajdują się także witaminy i lipidy, które odżywiają skórę i pomagają w walce z problemami skórnymi. Powstają pod nadzorem kosmetologów, dermatologów i lekarzy, którzy zapewniają o ich wysokiej jakości i dobroczynnym działaniu dla skóry.

W dermokosmetyki zaopatrują się zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Robi to co piąty Polak (20%) – 12% kobiet i 27% mężczyzn. Najczęstszą przyczyną ich kupowania jest lepsza jakość (37%) oraz wrażliwa, alergiczna cera i konieczność używania takich produktów (30%). Duże znaczenie ma też rekomendacja produktu, niemal co piąta osoba (18%) używa dermokosmetyków, bo zalecił to lekarz lub kosmetyczka. Co dziesiąta (13%) osoba o dobrym działaniu dowiedziała się od znajomych lub rodziny. Dla 15% ankietowanych duże znaczenie ma fakt, iż są produkowane z naturalnych składników.

Podstawową barierą w zakupie dermokosmetyków jest ich wysoka cena (34%). Przy czym na koszt zakupu danego kosmetyku częściej patrzą kobiety (50%) niż mężczyźni (20%). 11% badanych niekupujących dermokosmetyków uważa, że nie różnią się one jakością od innych kosmetyków.

Źródło: TNS OBOP,