Piękne ciało nie tylko latem

Piękne ciało nie tylko latem

Zabiegi wyszczuplające to jedno z najczęściej wyszukiwanych przez kobiety w Internecie haseł od kwietnia do lipca. Potem na kilka miesięcy popularność tej frazy maleje, aby osiągnąć swój szczyt pod koniec listopada. Dlaczego tak się dzieje? Bo odchudzamy się albo na wakacje, albo na… Sylwestra. Czas to zmienić! O to, aby mieć piękne ciało należy dbać przez cały rok.

Kosmetyki wyszczuplają

Czy kosmetyki wyszczuplają? No może bez przesady, ale mogą być pomocne jako dodatek do diety i ćwiczeń, bo poprawiają nawilżenie i napięcie skóry, a te bardziej skuteczne mogą też wpłynąć na ujędrnienie i zgubienie nawet kilku centymetrów w obwodzie np. ud.

W przypadku widocznego lub szczególnie uporczywego cellulitu, dietę, ruch i pielęgnację warto wspomóc zabiegami profesjonalnymi u kosmetyczki lub lekarza medycyny estetycznej. Dobre efekty dają masaże, zwłaszcza manualne, drenaż limfatyczny, czy endermologia pomagające odprowadzić limfę, przyspieszające usuwanie toksyn i zmniejszające obrzęki oraz poprawiające napięcie tkanki łącznej. A także zabiegi podczas których  substancje aktywne wprowadza się w skórę (np. hydrabrazja, mezoterpia igłowa).

Modeluj krągłości

Im skóra jest bardziej sprężysta, elastyczna i lepiej odżywiona, tym lepiej wygląda sylwetka. Natomiast wiotka, cienka i pozbawiona jędrności powoduje, że ciało wygląda na pulchniejsze. Warto jej pomóc!

Codzienny prysznic uzupełnij o masaż szorstką rękawicą lub specjalnym wałkiem masującym. Wykonywany regularnie przyspiesza spalanie tłuszczu i pobudza mikrokrążenie w skórze. Do takich codziennych zabiegów pod prysznicem przeznaczone są także specjalne żele z masującą nakładką. Masaż wykonuj kolistymi ruchami, zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Tak masuj skórę przez kilka minut od ud aż do talii. Pamiętaj, by nie wykonywać ruchów odwrotnie, czyli „w dół“ – mięśnie pupy powinny być napinane „do góry“.

Zapamiętaj!

  1. Dbaj o skórę, nie tylko o linię.
  2. Bądź systematyczna. Skuteczność pielęgnacji ciała zależy w największym stopniu od regularności i długoterminowego stosowania.
  3. Ruszaj się. Spacery, marsze i gimnastyka wzmacniają mięśnie i kształt sylwetki, utrzymują giętkość stawów, poprawiają krążenie i kondycję skóry.
  4. Zapomnij o tym, że balsamy odchudzające cię wyszczuplą, a modelujące – idealnie wyrzeźbią twoje ciało do pożądanego kształtu. To może zrobić jedynie kompleksowa kuracja, złożona z diety, ćwiczeń, ewentualnie zabiegów w gabinecie medycyny estetycznej, a na samym końcu kosmetyków.
  5. Dobrze się odżywiaj. Dieta ma zasadnicze znaczenie dla wyglądu skóry i kształtu sylwetki.

p.s. Czy wiesz, że dziewięćdziesiąt procent populacji kobiet w krajach wysoko rozwiniętych ma cellulit?

 

Fot. Unsplash